Comissió Menjador 2014


Punts en els que treballa la Comissió de Menjador aquest any 2014:

1) Menú:

Demanem que els menús es respectin més. Els plats indicats al menú haurien de ser els plats que després serveixen durante el mes. 

2) Qualitat dels aliments: 

a. Carns: Massa porc i pollastre, donada la sensibilitat d'aquestes carns (especialment riques en antibiòtics), sol-licitem que siguin escològiques. Possibilitat d'incorporar al menú la carn de xai, conill i vedella. Eliminar les mandonguilles de carn i els nuggets si no son ecològics. 
b. Ous: No oferir els ous sistemàticament cuinats com a truita. També es poden fer ous durs i volem els ous ecològics.
c. Peix: Eliminar absolutament el peix "crític" com panga, tilapia, perca del Nil... Prioritzar el peix d'alta mar com el lluç o el bacallà. I s'hauria de prioritzar la cocció al forn. Eliminar els precuinat fregit.
d. Verdura i fruita: Que sigui ecològica majoritàriament. Augmentar la frecuència i les varietats de verdura: carbassó i pastanaga, per exemple. No és normal que la única verdura que posin vingui d'una salsa de tomàquet.
e. Llegums: Augmentar la frequència a dos cops per setmana com a mínim: llenties, cigrons, mongetes blanques... Aixó com cereals com la quinoa, el blat... 
f. Proteïnes: En general, augmentar la ingesta de proteïnes vegetals a través de les llegums.
g. Salses: Evitar les salses massa pesades com la bechamel, que sovint es posen sobre qualsevol contingut del plat. Prioritzar les salses equilibrades com la del tomàquet, els sucs càrnics... 
h. Productes ecològics: Demanda ferme per tenir un mínim del 50% de les quantitats ingerides pels nens i nenes en productes ecològics. 

3) Quantitats:

a. Ajustar les quantitats entre grans i petits. 
b. Augmentar les racions en general, perque els nens sovint acaben amb gana quan surten del menjador i alguns mengen pa al pati. 

4) Menús especials:

a. Vegetarians: Més varietat: llegums tres cops per setmana, com a mínim, ous ecològics, altres proteïnes vegetals.

5) Ajuda dels monitors als nens i nenes: 

a. Controlar millor què menjen, insistir especialment que menjin 2/3 parts del plat com a mínim. Sembla que no hi ha cap indicació al respecte.
b. Ajudar als nens a menjar correctament. Els ganivets rarament s'utilitzen (agafen el menjar amb els dits...)

6) La Comissió de Menjador ha demanat a Scolarest un compromís de canvi per aquest trimestre en curs. 

7) La Comissió de Menjador ha proposat al Comité de Gestió i al Director, demanar un "appel d'offre" per canviar de proveïdor si no millora la que hi ha actualmente. 


INFORME MENJADOR octubre / novembre 2015

Vam fer dues cares (23 d'octubre i 2 de novembre)

El primer dia vam tenir pasta amb salsa de tomàquet, mandonguilles i fruita (no bio), el segon dia: sopa de peix, pollastre orgànic i patates fruita no orgànica.

Els pares van gaudir del menjar, que era molt bo i sabrós.

Assistim als jardins infantils de menjar i primària i trobem que molts monitors van estar presents per ajudar els nens amb el menjar. El menjador va durar el temps correcte: 45 minuts a 1 hora per als nens més lents.

En termes de qualitat, no hi ha molt a millorar ...

- No teníem fruita orgànica, seria garantir que es respecti la fruita orgànica quinzenal.

- Diu Scolarest utilitzar el 100% d'oli d'oliva en la preparació d'aliments, ens agradaria saber si això és 100% oli d'oliva verge, o en el cas de barreges de diferents olis oliva.

- El treball en el reciclatge es va posar en marxa, però ens va sorprendre la quantitat d'ampolles d'aigua utilitzada (60 per dia, 1.200 per mes ...) demanem a la Comissió a reflexionar sobre aquest punt durant l'any.

- Les tovalloles de paper són llençades amb la brossa orgànica, s'ha de comprovar si no és massa paper. Considerem si els nens no poden portar de casa seva pròpia tovallola de tela.

- Alguns pares segueixen demanant el menú imprès, apreciem la preocupació de l'escola de no malgastar paper, però els pares han de tenir tots accés al menú. Hem de pensar en una solució (deixar alguns a l'entrada ...).


- El pa es distribueix després d'un àpat, vam veure els nens gaudir de les cistelles després de la fruita. Proposem que els instructors siguin més flexibles en aquest punt sense afectar la gana dels nens, per exemple, els guisats que podien tenir accés al pa abans dels àpats ...