Opinions


Aquest apartat és precisament per opinar lliurement i de forma constructiva sobre qualsevol aspecte de la vida escolar a Ferdinand de Lesseps.

Sempre es pot millorar. Opinar és saludable.

Envieu els vostres comentaris sobre aquells aspectes que us preocupin a diari (menjar, activitats, assignatures, reforç escolar, higiene, dubtes no resolts, etc.) a: estherguillem@yahoo.es i per suposat, les tindrem molt i molt en compte a les nostres reunions.

Gràcies per la vostra col-laboració!

---------------------------

6 d'Octubre de 2014

idiomes els dimecres a la tarda fins les 16h
 

Bon dia i gràcies, APEELB, per representar-nos!

Hi ha un tema que m'agradaria plantear: horaris idiomes.

¿Hi hauria la possibilitat en el futur d'aprofitar les dues hores perdudes del dimecres per reforçar idiomes?






Gràcies!
Eva


--------------------------  


3 de Maig de 2014

¿És possible més comunicació pares/professors?
 

Una de les mancances importants que trobo a la nostra escola és la falta d'informació sobre el que passa entre les 4 parets de l'edifici. Acostumada a la dinàmica de la llar d'infants on entres fins a la classe, saps què ha passat cada dia i téns un petit escrit diari sobre el teu fill, l'escola em sembla distant i freda.

Darrerament m'he assabentat que algunes escoles estant iniciant el que s'anomena "entrades relaxades" (teniu més informacio a la web de l'escola Els Encants: http://www.escoladelsencants.cat/ceip/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=116&Itemid=91).
Aquestes entrades permeten als adults entrar dins l'escola i a les aules i compartir amb els infants quines coses han estat fent a classe. També és un bon moment perquè pares i professors puguin intercanviar alguners paraules (no es tracta de reunions personals però si d'un temps distès entre adults i petits, compartint les vivències de l'escola). També m'agradaria  que a la sortida el meu fill em pogués ensenyar què han fet, el seu racó de pati preferit...

D'altra banda, només m'assabento del que passa a l'escola quan ja ha passat: avui han vingut de l'escola de música, avui m'ha enseyat instruments africans... M'agradaria conèixer el projecte de curs abans que passés, no per interferir i opinar de si s'han de fer o no activitats (això és copetència dels mestres) sinó per comprendre, reforçar, i estar en línia amb els que passa a l'escola.

No sé si sóc l'única que ho veu així o si algú més opina igual.
Sandra


(Si voleu opinar sobre aquest o d'altres temes, si us plau envieu un email a: estherguillem@yahoo.es i la vostre reflexió es penjarà al blog dins d'aquest apartat)  

------------------------


27 d'abril de 2014

¿És possible avançar l'horari d'acollida als matins a les 7.30h? ¿Hi ha més pares que ho necessitin? 



Sé que l'horari d'acollida de l'escola és a les 8 del matí però per mí és molt just perque jo començo a treballar a aquesta hora.
M'agradaria saber si hi ha més pares que necessitin deixar abans els seus nens per temes de feina, etc.  La majoria d'escoles comencen el seu horari d'acollida a les 7.30h.

I si fos així, si esteu d'acord en pagar un plus per aquesta franja. Jo sí ho estic.
Gràcies,
Mar

(Si voleu opinar sobre aquest o d'altres temes, si us plau envieu un email a: estherguillem@yahoo.es i la vostre reflexió es penjarà al blog dins d'aquest apartat) 

--------------------------------


10 de Febrer de 2014 

¿Quin es el moment i el mètode previst per renovar el projecte educatiu de l'escola que caduca en 2014?


Per la Junta Directiva i després d'algunes discussions recents, volia proposar que l'APEELB i el Consell Escolar escollit es puguin involucrar, d'una manera o d'una altra, per reflexionar sobre el nou projecte educatiu de l'escola que ha de ser revisat aquest any perque el vell (que s'adjunta a la web de l'escola) és massa breu pel meu gust.

Crec que tots sentim que l'escola cumpleix força bé amb el seu paper (potser un pèl rigid) en el marc de l'Educació Nacional, però en realitat no s'aprofiten la riquesa i la diversitat presents, tan culturals, lingüistics i socials dels estudiants, families i professors.


Un exemple d'això és que tant l'espanyol, el català i en especial l'anglès, podrien estar molt més presents durant el curs, com ja fan altres escoles privades i públiques. Seria interessant conéixer la flexibilitat de l'escola per donar un major impacte a l'anglès (tan essencial en el segle XXI) dins del sistema d'educació nacional. Es podria concebir la idea de donar les mates en inglès, la música en català, la gimnasia en espanyol, el temps de dinar en francès... A la fi és innovar i no cenyir-nos únicament al que estableix el marc nacional.

 
Aprofito la oportunitat per recomenar una lectura ( <http://www.lemonde.fr/education/visuel/2014/02/07/le-monde-bouscule-l-ecole-en-six-questions_4361743_1473685.html> ) sobre la educació nacional, incloent articles sobre aprenantatge de les mates i el desenvolupament d'habilitats no cognitives (confiança en un mateix, la empatia, etc.) amb el famòs model de Finlàndia...

 
Jo estaria disposat, si hi ha d'altres pares interessats, en facilitar un grup de feina sobre el tema i interactuar amb el Director com ja es va fer per la revisió dels horaris escolars, amb força èxit per cert.


En resum, proposo incloure aquest punt amb una pregunta: ¿ És possible involucrar als pares dels estudiants (APEELB escollit) i potser a experts externs per desenvolupar un nou i innovador projecte educatiu?

El debat és obert...

Jeremie



Respostes:

 Jérémie,

Estic interessada en participar a un grup de treball d'aquest tipus.

 
Com vaig comentar a la nostra reunió la semana passada, això es fa a d'altres Liceu Francès (crec que al de Francfurt). Buscaré informació i en parlem!

Cordialment,

 Anne Marie


(Si voleu opinar sobre aquest o d'altres temes, si us plau envieu un email a: estherguillem@yahoo.es i la vostre reflexió es penjarà al blog dins d'aquest apartat) 


---------------------------